טיפול בילדים ובמתבגרים

קורס שנתי בהתערבות ממוקדת במשפחה ובזוג

30 שנים של התמחות בנושא הטיפול המשפחתי והזוגי וטיפול מוצלח במעלה מ-15,000 משפחות וזוגות במגוון רב של קשיים מאפשרים רקימת קורס ייחודי זה.

קורס אשר נועד לאנשי מקצוע אשר אינם מטפלים משפחתיים וזוגיים מוסמכים (ואינם רוצים להיות כאלה) אך נדרשים להבין ולרכוש כישורי התערבות קצרים וממוקדים במשפחה ובזוג בתחום עבודתם.

המשפחה היא התא המרכזי והחשוב ביותר בחברה. ממש כפי שהמשפחה יכולה להיות הגורם ליצירת קשיים של הסתגלות למצבי חיים רבים ומגוונים, למשפחה יש גם כוח אדיר לריפוי האדם.

אנשי מקצוע מכל הגוונים נדרשים תכופות למגע קצר עם המשפחה, הילדים או הזוג העומדים לעיתים מבולבלים וחסרי כלים. האפשרות לטעויות בהתערבויות ממוקדות מסוג זה היא גדולה. בדיוק על מנת למנוע טעויות במצבים אלה, נבנה קורס זה.

קורס ייחודי זה בן 133 שעות אקדמיות ובו המשתתפים ירכשו כלים בסיסיים להתערבות ממוקדת תוך כדי רכישת פרספקטיבה אינטגרטיבית ומערכתית והבנה מעמיקה של המשפחה והזוג במצבי חיים מגוונים אשר יוצרים ודורשים התערבויות קצרות וממוקדות מטרה אך משמעותיות. לדוג': מצבים רפואיים, פרוד וגירושין, פיטורין ואבטלה, סיעוד, בי"ס.

הלומדים יפתחו מיומנויות לזיהוי ואבחון מהיר של הקשיים איתם המשפחה, הזוג או הפרט שבתוכם מתמודדים והצרכים הרלוונטיים בנקודת הזמן העכשווית. כמו כן, ירכשו כלים להתערבויות מהירות וממוקדות שיאפשרו נקודת מפנה הרצויות בהתאם לסוגיה הנדרשת או להפניה לגורם טיפולי מתאים.

*ישנה אפשרות לבנות קורס זה ע"פ הצרכים של קבוצות מקצוע מסוימות (דוג': עו"ד ומגשרים, שופטים, רופאים ואחיות, מנהלי משאבי אנוש).

קהל היעד

מטפלים, יועצים, אנשי חינוך, רווחה, פסיכיאטרים, רופאים, ואנשי צוות רפואי ופרה -רפואי, עו"ד ומגשרים.

מבנה הקורס

הקורס יכלול הרצאות פרונטליות תיאורטיות והתנסויות מעשיות בתרגול וסימולציות, שימוש בסרטי וידיאו.
הקורס יתפרס על פני שנה אקדמית בת 133 שעות אקדמיות. הקורס מוכר לגמול השתלמות.

מועד ומשך הקורס

25 מפגשים. הקורס יתקיים בימי ב' אחר-הצהריים "במכון שינוי" בקיבוץ גליל ים, הרצליה.

תנאי קבלה

בוגרי תואר שני רלוונטי ועמידה בריאיון קבלה.

שיתוף:

מיומנויות וטכניקות בהתערבות טיפולית משפחתית בנוכחות ילדים

מיומנויות וטכניקות בהתערבות טיפולית משפחתית בנוכחות ילדים

הקורס יעסוק ברכישת מיומנויות גיוס ילדים ונוער כקו-תרפיסטים בטיפול משפחתי, מיומנויות התערבות בהתנגדות ילדים בשיח משפחתי בטיפול משפחתי, מיומנויות התערבות בקונפליקטים רועשים בשיחה המשפחתית בטיפול משפחתי וזוגי מיומנויות התערבות בילדים ומתבגרים בהפרעות ספציפיות בתוך הטיפול המשפחתי, מיומנויות יצירתיות וטכניקות מתקדמות עם ילדים ונוער במסגרת השיחות המשפחתיות- התערבויות ממוקדות שינוי.

יסודות הטיפול המשפחתי

הנושאים הנלמדים בקורס כוללים: מושגים תיאורטיים עיקריים בהבנת המערכת המיבנית, הדינמיקה המערכתית, ותהליכי התקשורת במשפחה, מעגל חיי המשפחה והנשואין ותפקוד המערכת המשפחתית: התהוות הזוגיות ילדות, התבגרות, בגרות,הגיל השליש וזקנה במשפחה – תיאוריה, מחקר ונסיון אישי.

קורס צפייה בטיפול משפחתי וזוגי

קורס חובה זה מומלץ על ידינו כבר במהלך שנה א'. שנת הצפייה מהווה הכנה חיונית לקראת הנחייה בהדרכה חיה, היא מחזקת מאוד את הלמידה התיאורטית על ידי צפייה ביישום הידע הנלמד בעבודה מונחית עם משפחות, זוגות וילדים. שנה זו מעניקה ביטחון, תורמת לפיתוח האישי ויוצרת דרך עבודה וקבוצת תמיכה לקראת הדרכה חיה.

טיפול זוגי אינטגרטיבי

מטרת הקורס הינה להקנות בסיס תיאורטי להבנת זוגיות וקשרי הגומלין בין היחיד והזוגיות. לפתח ידע וכושר אבחנה לגבי תהליכים בריאים ופתולוגיים בקשר הזוגי. להקנות ידע באבחון הבעיה הזוגית והבנה עמוקה של משמעותה בהקשר ההתפתחותי של היחיד ושל הזוג. להקנות ידע מעשי על שיטות טיפול ומיומנויות התערבות אפקטיביות. ולפתח "נשמה של מטפל זוגי".
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
דילוג לתוכן