התכנית המתקדמת לפסיכותרפיה "ממוקדת שינוי"™

*לקראת הסמכה ב"אגודה לפסיכותרפיה ממוקדת" וכחלק מהקריטריונים להסמכה בטיפול משפחתי וזוגי*

מהי "פסיכותרפיה ממוקדת שינוי"™*?
גישה חדשנית זו משלבת את החשיבה המערכתית והגישה האסטרטגית-פרדוקסלית (MRI & Solution Focused ), הגישה האריקסוניאנית, הגישה הסימבולית-חווייתית (קרל וויטיקר) והפנומנולוגית, עם אלמנטים אינטגרטיביים מגישות מרכזיות מודרניות ופוסט-מודרניות עם חשיבה ייחודית המעמיקה ב-איך יוצרים תהליכי שינוי מהירים אך עמוקים ולאורך טווח בטיפול, לאור הידוע במחקר על "מה באמת עובד בטיפול".

הגישה היא "מטה תיאורטית" על כי איננה נשענת על תיאוריות אישיות, ועל כן הינה גמישה ביותר ומתמקדת על יצירת "חווית שינוי" משמעותית בכל שיחה כך באופן שיבוא לידי ביטי מידי ומעשי בחיי היום יום של המטופלים. התפיסה היא הוליסטית, קולבורטיבית וקונסטרוקטיבית-חיובית העובדת בשיתוף פעולה מלא וגמיש עם המטופל תוך שימוש בכל יכולותיו ומשאביו החיוביים, הגלויים והחבויים.

ה"פסיכותרפיה הממוקדת שינוי"™רואה את תפקידו המרכזי של המטפל בלהיות "מניע רב-עוצמה"* של תהליכי שינוי בטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי ובכך לאפשר למטופלים להיות "מניעים רבי-עוצמה" בחייהם הם. ההתמקדות ביצירת תהליכי השינוי עצמם וגמישות הגישה איפשרו ומאפשרים פיתוח של חשיבה ייחודית, עולם מושגים מגוון וטכניקות ממוקדות שינוי ויצריתיות המתחדשות כל הזמן. ההתערבויות הטיפוליות מתאפיינות בשילוב מרתק בין תכנון ותזמון מדויקים של ההתערבות הטיפולית, עם שימוש מירבי באינטואיציה, אימפרוביזציה, ספונטניות ויצירתיות. למרות שהטיפול מוגדר כקצר טווח מפאת יעילותו, אופיו וגמישותו מאפשרים ללוות את המטופלים בצמתים חשובים במהלך חייהם.

הפסיכותרפיה ה"ממוקדת שינוי"™ פותחה במהלך 40 השנים האחרונות של עבודה משותפת במכון שינוי וגובשה לכלל גישה טיפולית על-ידי ד"ר נגה (רובינשטיין) נבארו. הרצאותיה והסדנאות של ד"ר נבארו מבוקשות בארץ וברחבי העולם.

התכנית מכוונת לאנשי מקצוע מתקדמים השואפים לפתח חשיבה טיפולית ייחודית ויצירתית, עולם מושגים מגוון, מיומנויות טיפול מתקדמות וטכניקות "ממוקדות שינוי", אשר יגבירו באופן משמעותי את האפקטיביות, הביטחון וההנאה בעשייה הטיפולית שלהם. היא מיועדת לאלה אשר מעוניינים להבין לעומק איך באמת מתרחשים תהליכי שינוי במהירות בטיפול וללמוד לעשות שימוש מרבי ב"עצמם" כמטפלים ייחודיים.

מטרת התכנית

  • להקנות ידע ומיומנות ליצירה, הכלה והעצמה של תהליכי שינוי אינטנסיביים, להשגת מטרות הטיפול ולהערכת התוצאות.
  • להקנות מיומנויות ב"התערבויות ממוקדות שינוי"©.
  • לרכוש מיומנויות בטכניקות פרדוקליות מגוונות.
  • לפתח חשיבה יצירתית בטיפול.
  • לפתח אינטואיציה ולעבוד עם "ששת החושים" ועם ה"אני האותנטי" של המטפל.
  • ללמוד לזהות "מעגלי שינוי חיוביים ושליליים" ונקודות שינוי פוטנציאליות.
  • לפתח יכולת להתמודד עם מגוון רחב של מצבים ורגשות אינטנסיביים והתמודדות יעילה עם הבלתי צפוי.
  • להקנות מודלים טיפוליים להתמודדות עם בעיות ספציפיות כגון: חרדה ודיכאון, בעיות ילדים ונוער.
  • להקנות לך יכולת ראייה והבנה רב-ממדית של הבעיה ושל המפה הטיפולית ויכולת ל"תכנון טיפולי רב-כיווני"*.
  • להכשיר מטפלים אפקטיביים ו"ממוקדי שינוי".

קהל היעד

אנשי מקצוע מתקדמים מתחומי הפסיכולוגיה, בריאות הנפש, רפואת משפחה, הרווחה והייעוץ החינוכי וקרימינולוגיה קלינית בעלי תואר שני ומעלה והכשרה בטיפול פרטני ו/או משפחתי-זוגי מערכתי, המעוניינים להגביר ולפתח את האפקטיביות הטיפולית שלהם, לפתח מיומנויות בפסיכותרפיה ממוקדת בכלל ופסיכותרפיה "ממוקדת שינוי" בפרט.

שיתוף:

תכניות הכשרה נוספות

התכנית להסמכה בטיפול משפחתי וזוגי – פסיכותרפיה משפחתית וזוגית אינטגרטיבית וממוקדת

להכשיר אנשי מקצוע מתאימים להיות מטפלים משפחתיים וזוגיים מיומנים עם רקע תיאורטי ומעשי מקיף. לבוגרי התוכנית תהיה הכרות עם משפחות וזוגות מגוונים ועם מודלים שונים של התערבות, כמו גם הכרות עם עבודתם של טובי המאסטרים בעולם ושל מנחים בכירים במכון. יעודינו להעמיד תלמידים מלאי סקרנות וענין להמשך התקדמות התחום בארץ ובחו"ל.

התוכנית השלמה להכשרת מדריכים בטיפול משפחתי וזוגי

התכנית מיועדת להכשיר מטפלים מוסמכים לקראת הסמכה להדרכה באופן פרטני, קבוצתי ולהדרכה חיה.

תכנית ההכשרה לקראת הסמכה כמטפלי אימאגו

מטרת התכנית הינה הקניית ידע מעמיק בגישת האימאגו, תוך לימוד מיומנויות והתנסות חיה של השימוש בכלי הדיאלוג השונים, המאפשרים לטיפול הזוגי להיות מעמיק, חוויתי, וקצר טווח.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
דילוג לתוכן